Στις 18 Οκτωβρίου, οι μαθητές της Β’ τάξης του Δημοτικού της Σχολής μας επισκέφτηκαν το Αισθητικό Δάσος Καισαριανής και συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Ίχνη του δάσους» της ομάδας «δρω». Τα παιδιά άκουσαν τις φωνές των ζώων, είδαν τις φωλιές τους, μύρισαν διάφορα αρώματα του δάσους, περπάτησαν στο μονοπάτι, απόλαυσαν τη θέα της Αθήνας από το βουνό και έφυγαν τραγουδώντας.
Την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, οι μαθητές του Προνηπίου των Ουρσουλινών επισκέφτηκαν το Πολιτιστικό Πάρκο, για να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα « Τρυγοπάτι ». Στους αμπελώνες του Πάρκου, με μοναδικό βιωματικό τρόπο, οι μικροί μαθητές τρυγήσαν τα σταφύλια, τα μετέφεραν στα πατητήρια και έμαθαν για τη διαδικασία της οινοποίησης. Στη συνέχεια, το κάθε παιδί ζύμωσε το δικό του σταφιδόψωμο. Ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία για όλα τα παιδιά!
Τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου, οι μαθητές της Στ΄ τάξης της Σχολής μας επισκέφτηκαν το Μουσείο Ηρακλειδών στο Θησείο. Το Μουσείο στεγάζεται σε έναν καλόγουστο πολυεπίπεδο χώρο, όπου κυριαρχούν ενδιαφέρουσες κατασκευές και έργα τέχνης. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και συμμετείχαν σε ισάριθμα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Η πρώτη ομάδα μελέτησε τον κόσμο των φακών και των κατόπτρων και τα φαινόμενα της ανάκλασης, της διάθλασης, της μεγέθυνσης, της σμίκρυνσης και της παραμόρφωσης των ειδώλων. Παρατήρησαν τη διαδρομή που ακολουθεί μια φωτεινή ακτίνα ή μια δέσμη φωτεινών ακτίνων, όταν αυτή προσπέσει πάνω σε μια κατοπτρική επιφάνεια ή διέλθει μέσα από έναν φακό ή μια συστοιχία φακών.
Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με τα κανονικά πολύεδρα ή, αλλιώς, τα πλατωνικά στερεά και γνώρισαν τη γεωμετρία, την κανονικότητα και την μοναδικότητά τους, τη σχέση τους με τη φιλοσοφία, τον ρόλο τους στην αστρονομία και τον τρόπο με τον οποίο τα χρησιμοποίησαν οι ζωγράφοι,προκειμένου να εκφράσουν ιδέες της εποχής τους.
Η τρίτη ομάδα γνώρισε τις οφθαλμαπάτες της τέχνης. Ανακάλυψε τον ρόλο της ψευδαίσθησης και της αμφισημίας σε διάφορα έργα τέχνης που περιείχαν οφθαλμαπάτες και τον σημαντικό ρόλο που παίζουν η γεωμετρία και τα μαθηματικά στην κατανόησή τους, αλλά και τη σημασία της θέσης του σημείου όρασης, προκειμένου να γίνουν αντιληπτές.
Στη συνέχεια, οι μαθητές περιηγήθηκαν στους χώρους του μουσείου, θαύμασαν τη συλλογή έργων τέχνης και έπαιξαν με παιχνίδια λογικής, μαθηματικών και γεωμετρίας. Αυτή η επίσκεψη θα τους μείνει πραγματικά αξέχαστη!
Την Τρίτη 18 Οκτωβρίου, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου της Σχολής μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εικαστικών « Κυβισμός – Εξπρεσιονισμός», στο Σχολείο Παιχνιδιού.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία, μέσα σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον, να κινηθούν, να παρατηρήσουν, να παίξουν με όγκους και σχήματα ( κυβισμός) και χρωματιστούς τόπους (εξπρεσιονισμός), να ανακαλύψουν συνθέσεις και να δράσουν βιωματικά με θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς και εικαστικά εργαστήρια.
Στις 11/10/2016, οι μαθητές της Γ’ τάξης του Δημοτικού της Σχολής μας που επισκέφτηκαν το Εργαστήρι Κεραμικής βίωσαν μια ξεχωριστή εμπειρία. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν πώς μεταμορφώνεται ένα κομμάτι πηλός σε ένα χρηστικό αντικείμενο, ενώ ο αγγειοπλάστης πραγματοποίησε αρκετές από τις επιθυμίες τους. Παράλληλα, ζωγράφισαν κατασκευές πηλού με τους θεούς του Ολύμπου που διδάχτηκαν στην Ιστορία και παρακολούθησαν ένα σχετικό βίντεο. Όπως είπαν στο τέλος της εξόρμησης, «όλα ήταν υπέροχα!».
Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τις εκπαιδευτικές επισκέψεις του Δημοτικού μας.
Στο πλαίσιο της «Βραδιάς του Ερευνητή», ενός θεσμού που τα τελευταία έντεκα χρόνια λειτουργεί σε όλη την Ευρώπη, την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου, μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου της Σχολής μας παρακολούθησαν εκδηλώσεις που διεξήχθησαν στο Ε.ΚΕ.ΦΕ. «Δημόκριτος». Συγκεκριμένα, οι μαθητές μας που παρευρέθησαν στο Ερευνητικό Κέντρο, με τη συνοδεία υπεύθυνων καθηγητών, μέσα από τη διάδραση, το παιχνίδι, τη διασκέδαση, το παιχνίδι και ποικίλα δρώμενα, παρακολούθησαν καινοτόμες εφαρμογές ρομποτικής, καινοτομικά παιχνίδια πληροφορικής, πειραματικές διατάξεις Πυρηνικής Φυσικής για την έρευνα και εφαρμογές νέων υλικών σε αδρανείς συνθήκες για φωτοβολταϊκά συστήματα.